Znáte mě, takže určitě víte, že tu občas projevuju nespokojenost s poskytnutým servisem či službou a tak podobně. A teď jste se právě naskytli u pokračování tohoto seriálu, aneb KlaPi nedoporučuje č. nevímkolik!
Poté, co jsme na samém začátku prosince strávili večer v obležení smečkou koťat a zaplatili zálohu, čímž stvrdili, že bude kočička naše, pustili jsme se do výběru škrabátek, misek a podobných věcí. Nejdřív jsme navštívili blízké PetCenter, kde sice pár škrabadel měli, ale výběr za mnoho nestál, a tak jsme se rozhodli porozhlédnout na internetu. Moje první kroky kliknutí vedla na www.spokojenypes.cz, o kterém jsem se dozvěděla z Marianne Bydlení. Tam jsme s Honzou vybrali škrabadlo, jaké jsme si představovali, stálo skoro 2.100 Kč. Při té příležitosti jsme vybrali ještě lehátko na radiátor a přepravku, protože v PetCenter měli samé přepravky se zavíráním, se kterým jsem měla už špatné zkušenosti od naší Číči. Už už jsem se chystala vyrobit objednávku, když jsem vygooglila další e-shop s chovatelskými potřebami, www.exo-eko.cz. Poněkud oldschoolový design mě trošku odrazoval, když jsem ale zjistila, že mají údajně kamennou prodejnu v Nymburce, mají stejně pestrý sortiment, naše vybrané škrabadlo tu mají jen za 1.700,- a celkově se zdejší ceny pohybují od desítek po stovky korun níž než ty u Spokojeného psa, bylo celkem jasno. Přihodila jsem i věci jako misky, záchůdek a podobně s tím, že to aspoň nebudu muset shánět a tahat po půlce Prahy a doveze mi to PPLko pěkně až před barák. Nechala jsem si tedy naúčtovat 130,- za dovoz PPL, plus navíc 50 korun za to, že budu platit hotovostí při převzetí – co se těchhle věcí týče, jsem trochu konzerva a bojím se zpravidla něco platit předem, kdo by to pak z nich měl násilím vyrážet, kdyby to nepřišlo? Zvlášť když jde o obchod, který nemám prověřený. Odeslala jsem objednávku za nějaké 3.000 něco a vzápětí mi přišlo mailem potvrzení. OK, pustila jsem to z hlavy a čekala jen na oznámení o odeslání.
Čtrnáct dní se nic nedělo, začalo mi to tedy být divné a chtěla jsem se mrknout na jejich stránky, jakou mají u objednaných věcí psanou dobu doručení, měla jsem dojem, že jsem vybírala víceméně všechno, co mělo být do týdne u mě. Jenomže stránky psaly Internal Error, celé asi tři hodiny, kdy jsem se v intervalech pokoušela na ně dostat. Usoudila jsem tedy, že to jsou nějací podvodníci, a učinila objednávku u Spokojeného psa. Stála skoro 4.000 a přitom v ní byl jen zlomek toho, co jsem objednávala u minulého obchodu. Ale okamžitě objednávku potvrdili a také napsali, že ji odešlou do dvou pracovních dní. Zajásala jsem.
Druhý den ráno mi přišel e-mail z exo-eko.cz, že mou objednávku dnes odešlou. Zanadávala jsem si, napsala Spokojenému psovi, aby byli tak laskavi a mou objednávku stronovali, a spočítala si, že když ji ten den odešlou, byl to pátek, PPL si ji převezme a mně ji doveze v pondělí. Fajn.
V pondělí jsem měla školu a francouzštinu, takže jsem tušila, že mě PPLák nezastihne doma. Měla jsem neustále při ruce telefon, čekala na zavolání řidiče a kamarádčino pozvání na kafe mezi školou a fráninou odmítla s tím, že se řítím domů čekat na dodávku PPL. Nic. Naposledy nám ale PPLko dovezlo balík až v devět večer, takže jsem nechala před francouzštinou doma peníze a prosila Honzu, aby to kdyžtak převzal, až budu pryč a on už bude doma z práce, že mu ještě napíšu, kdy by měli přijet. I na francouzštině jsem stále sledovala telefon a čekala, kdy začne vyzvánět… a pak jsem dorazila z francouzštiny domů a Honza mi, jakmile jsem vešla do dveří, hlásí:
„Máš tady dvě výzvy k vyzvednutí balíků, něco z Nymburka… tys objednávala z Fleru?“
Zatímco jsem se svlékala, důkladně jsem nadávala, načež jsem si od Honzy vzala obě oznámení a zjistila, že ta dobírka stojí o cca stovku víc, než bylo v e-mailu, a že první balík má 16 kg a druhý 5 kg. Následovalo další nadávání, protože jsem se už viděla, jak táhnu sama šestnáctikilový balík z pošty domů – bohužel tu nemáme ten luxus, na který jsem si zvykla v Malešicích, kde jsem měla poštu 200 metrů od domu. Honza se okamžitě rozdurdil taky, protože pochopil, že na tu poštu bude muset se mnou, a prohlásil: „Dej mi jejich telefon, já tam zavolám!“
Nejdřív jsem tedy zkontrolovala v e-mailu, že jsem opravdu vyplňovala doručení PPL, a Honza jim tedy zavolal. Jakási podle hlasu mladičká vyjevená žába mu sdělila, že se jim to nevešlo do jednoho balíku pro PPL (???) a že to tedy poslali poštou. A že mě z důvodu odsouhlasení této změny kontaktovali telefonicky. Honza prohlásil, že nekontaktovali, načež se s ním slečna začala hádat, že určitě kontaktovali a že mají všechny hovory monitorované a že se podívá do databáze. V databázi zjistila, že mě opravdu jaksi nekontaktovali, sdělila mu, že se tedy omlouvají, a ende šlus.
A tak jsme si ve středu s Honzou pěkně vystáli frontu na té nejkreténštěji řešené poště s těmi nejprotivnějšími pošťačkami, jaké jsem kdy potkala (i proto si radši všechno nechávám doručovat kurýrem, než abych se musela táhnout až tam, stát frontu na mrazu a ještě se hádat s protivnými babami) a poté společnými silami dovlekli oba balíky domů. Ten menší pětikilový byl velký asi jako přepravka na kočku (však taky byla vevnitř) a druhý obsahoval škrabadlo, asi 50x50x120 cm, takže nevím, proč by se jim to nemělo vejít do PPLka. Stačilo by se trochu snažit a sbalit to k sobě.
Tedy, kdybych tušila, jakou anabázi kvůli tomu protrpím, snad bych si radši vážně objednala ze Spokojeného psa a vyplázla větší prachy, když by mi to pohodlně dovezli domů. Teď lituju, že nemáme k dispozici auto, protože kdybychom ho měli, asi bych si pro ty věci dojela osobně do Nymburka, přece jenom je to kousek. Takže, vážení a milí, kdybyste někdy měli touhu si objednat něco z chovatelských potřeb, obchod exo-eko.cz radši nebrat.
No, není nad dobrou zákaznickou referenci… :D
Naštěstí se na pořizování kočky hned tak nechystáme, ale i kdyby, budu si to pamatovat. ;)
škoda,že to čtu až teď…dojdu jim tam hned ráno nafackovat jestli chceš:-D
Díky, Janino, myslela jsem na Tebe, když jsem zjistila, že jsou to Nymburáci :) Ale snad to nebude nutné ;)
Puff, proč jen kočku? Klidně i psa, koně, morče, papoucha nebo rybičky :P
Dobrej bordel tam mají..
každopádně mě pobavilo, že sis škrabadlo pro kočku objednávala na serveru spokojeny pes XDDD jak kdyby lidi neměli jiný zvířata snad nebo co…
to je tak, když někdo nečte obchodní podmínky, které jste jen tak mimochodem odsouhlasila při objednání. Nakupuji v exo-eko už přes 3 roky a nikdy se mi nestalo, že by mi samovolně změnili dopravu… je i celkem logický, že když si objednáte plastovou přepravku a tunový škrabadlo, že se to dokupy v PPLáckým voze asi rozflkáká. Chtěla bych Vás pak vidět, jak nadšená byste byla a co byste tu psala, až byste ze svýho „balíčku“ tahala pouze střepy z přepravky…
O žádném rozflákání tady ovšem řeč nebyla, a přepravku jsem si neobjednávala skleněnou, tak nevím, proč bych měla mít v balíku střepy. V obchodních podmínkách pokud vím nic o utajené změně dopravy nepíší, v záložce doručení píší, že nevejde-li se objednávka do jednoho nákladu, vyhrazují si právo na to navýšit dopravné. Ale o to mně v tomto článku nejde, mně jde o to, že mi to místo kurýrem poslali poštou, ač na webu píší, že PPLkem posílají do 45 kg a má zásilka měla 25 kg. A už vůbec bych si nestěžovala v okamžiku, kdy by mi opravdu zavolali a tuto změnu mi oznámili – neřekla bych ani popel, ale když mají na prodejně takový bordel, že se domnívají, že zavolali, a pak zjistí, že vlastně nezavolali, tak se na mne nezlobte, ale opravdu jsem nespokojená.
Tak zkuste na tu přepravku pustit to škrabadlo a uvidíte, co jsem myslel těmi střepy ;)
„Zářivky, křehké plastové toalety, akvária, přepravky, klece je možné zasílat obchodním balíkem České pošty s označením „KŘEHKÉ“ pouze však do váhy 10kg.“
tenhle odstavec jste zřejmě přehlédla, a když se tak na něj dívám, vlastně Vám vůbec nemuseli volat – je to tu napsané, ale co už :)