Vzhledem k tomu, že televizi jsme naposledy pustili před rokem, a vzhledem k tomu, že se ke mně nedávno oficiálně nastěhoval ajťák/geek/hacker, usoudili jsme, že televizi zrušíme. „A když už tam budeš volat,“ povídá I., „tak nech zvýšit rychlost internetu.“
Inu zavolala jsem na zákaznickou linku a s milou slečnou se dohodla na obojím zmíněném. Slečna navíc podotkla, že náš internetový tarif 60 Mb/s už ani nemají v nabídce a že tedy dobrá, rychlost zdvojnásobíme. A že info předá dalším pracovníkům.
Další pracovník mi volal následující den a bylo to to samé v bledě modrém, bavili jsme se tedy jen o zrušení televize. Ještě mě požádal o zaslání naskenované podepsané výpovědi služby s tím, že do průvodního mailu mám napsat, že chci taky zvýšit internet, a oni se mi pak ozvou.
Vše jsem splnila, načež mi další pracovník volal a potvrdil, že na výpovědi pracují a ohledně zvýšení internetu mě budou ještě kontaktovat.
Kontaktoval mě tedy opět jakýsi mladík a začal řešit, jestli tedy chci navýšit rychlost.
Odpovídám, že ano, že bych prosila zdvojnásobit.
„A jak si budete ten internet doma používat? Momentálně ho máte přes WiFi,“ povídá mladík.
„No ano, samozřejmě že přes WiFi.“
„Ale jste si vědoma toho, že na WiFi nikdy nemůžete mít tuhle rychlost, těch 120 Mb/s?“
„…“ Jasně, že nikdy nebudu mít přesně 120, ale o něco málo míň, to je mi jasné, ale o co jde jemu?
„Ono totiž ta samotná technologie na to není stavěná, na takovou rychlost,“ pokračuje mladík, „přes WiFi můžete dosáhnout maximální rychlosti kolem 70 Mb/s, víc ta technologie jako taková neumí. Abyste měla tuhle rychlost, tak si budete muset počítač připojit kabelem, jinak to nejde.“
Zarazila jsem se a hlavou mi proletěl asi milion věcí.
To jako budu platit 50 Mb/s úplně zbůhdarma?
Proč po mně teda I. chtěl zvýšit tu rychlost, když je to k ničemu?
Proč to mají vůbec v nabídce, když to nejde? Kdo se proboha dneska připojuje na net přes lano?!
To už můžu klidně nechat těch stávajících 60 Mb/s, když to budu mít jen o 10 Mb/s rychlejší!
…
No počkat. Když to po mně můj domácí ajťák chtěl, tak to má určitě nějak promyšlené.
Rozhodla jsem se, že budu věřit úsudku drahé polovičky, a všechno mladíkovi odkývala, že s tím nemám problém.
Když jsem telefon položila, řekla jsem I., co jsem se dozvěděla, a čekala, co mi na to poví.
Nepověděl mi nic. Jen se na mě velmi skepticky podíval.
A o pár dní později koupil nový router, připojil, přepojil, nastavil…
No, myslím, že by si chlapec na zákaznické lince UPC měl trošku doplnit vzdělání. A nebo se u nás v domácnosti odehrává zázrak překonávající omezení technologie WiFi?!
Nojo, tak pochopitelně že by vás měli radši zaháčkovaný na kabelu… To jsou mi ale prodejní techniky, jedna radost :D