…aneb nekupujte si mobily z mobilplanet.cz
Můj starý modrý Sony Ericsson toho se mnou prožil už mnoho a měli jsme se moc rádi, před necelým rokem jsem ale musela uznat, že výdrž baterky už není co bývala, mobil poté i přestal vnímat paměťovou kartu a přestal mu fotit foťák, což je pro mě sice minimálně používaná funkce, ale přece jen. Ježíšek mi tedy nabídl, že mi pod stromeček nadělí telefon nový a já začala vybírat. Vzhledem k ne úplně kladným zkušenostem s dotykovým displejem z LG Cookie jsem se rozhodla radši pro klasickou klávesnici a když jsem v obchodě zahlédla fialovou Nokii 6700 slide, byla to láska na první pohled. Hledala jsem tedy na internetu, kde telefon pořídit za přijatelnou cenu, a našla jsem e-shop www.mobilplanet.cz, kde ho nabízeli za pouhých 3.500 Kč. Heureka.cz navíc tento e-shop doporučovala jako spolehlivý, a tak jsem neváhala a objednala.
O Vánocích jsem si tedy rozbalila dáreček, do telefonu se nastěhovala a svého Sony Ericssona nechala odpočívat v šuplíku. O 4 měsíce později, na přelomu dubna a května, jsem přijela domů ze školy a telefon byl náhle vypnutý. Zapnula jsem ho, normálně najel, ale po chvíli zamrzl a sám se vypnul. Pak už se mi ho nastartovat nepovedlo, vždycky maximálně zavibroval, občas se rozzářila obrazovka, ale jinak nic. Vyhrabala jsem tedy záruční list, vrátila se ke starému SE a vyrazila do autorizovaného servisu Nokia. Tam jsem si vystála krásnou půlhodinovou frontu, poté mi telefon vzal mladý pracovník, podíval se na záruční list, naťukal IMEI telefonu do počítače a s úsměvem mi sdělil, že tento telefon není určen pro provoz v České republice, že je dovezený z Německa a tudíž mám záruku vyžadovat přímo u prodejce. No bezva, zanadávala jsem si a zamířila na Sokolovskou, kde má firma Liloma psané sídlo.
Na dané adrese se nachází veliký dům s kancelářemi, vchází se do něj otočnými dveřmi a poté po eskalátoru vyjedete k recepci. O firmě Liloma tu ale nikde není jediná zmínka, na recepci jsou ale evidentně na lidi po firmě pátrající zvyklí. „Ti tady vůbec nesídlí, to si s nima musíte vytelefonovat,“ řekla mi okamžitě jedna ze slečen a já tedy nasupeně odkráčela.
Na webu mobilplanet.cz jsem našla reklamační řád s informací, že telefony k opravě se mají zasílat kamsi do Ostravy-Výškovic. Nejdřív jsem chvíli váhala, ale pak telefon pěkně zabalila a doporučeně poslala. Mailem mě informovali, že mobil obdrželi, a za 14 dní mě čekal balíček s opraveným přístrojem doma na stole. Nadšeně jsem ho rozbalila, zapnula… Nejprve mi naběhl, pak zamrzl a vypnul se, na druhý pokus už se mi ho rozjet podařilo. Dál se jevil v pořádku, nastěhovala jsem si do něj tedy zpátky všechny kontakty, vyzváněcí tóny a ostatní nezbytnosti, které mi v servisu vymazali, a začala vesele fungovat. O necelý týden později jsem si aktivovala internet v mobilu a nainstalovala do telefonu pár užitečných aplikací (ač mi nejprve ovi store tvrdil, že tento obsah není přístupný pro vaši zemi). A týden poté, když jsem si opravdu začala připadat jako moderní člověk s moderním telefonem, se mi během noci telefon vypnul. Ráno jsem si říkala, že jsem ho asi vypnula sama v rozespalosti, když jsem zamačkávala budík, po dvou hodinách jsem ale Nokii našla opět vypnutou a zapnout se zaboha nechtěla nechat. Nakonec jsem ji přemluvila, po chvíli se zase sama vypnula, následovalo další přemlouvání k zapnutí… a pak mi přišla SMSka. Během odpovídání na ni se telefon zaseknul, vypnul… a přestal zcela komunikovat. Úplně jako před měsícem, když se pokusím jej zapnout, jen zavibruje a konec. Takže jsem se opět vrátila ke svému milému Sony Ericssonu, deaktivovala internet v mobilu (jsem zvědavá, jak se s tím O2 ve faktuře popasuje) a telefon budu muset opět vyslat do Ostravy. A skoro doufám, že až mi ho vrátí, stane se mi to potřetí, abych jim ho mohla omlátit o hlavu a odstoupit od kupní smlouvy.
Rozbitý telefon mi trošku zkomplikoval plány – měli jsme ho mít v Provence, kam odjíždíme v pátek, jako přístupový bod na internet, když zrovna nebude v dosahu wifi, takhle tedy budeme bez internetu. Hlavně jsem tu ale chtěla podotknout něco k systému stránky Heuréka.cz. Netuším, kolika lidem z těch, co mobilplanet.cz doporučili, se stalo něco jako mně, každopádně nějak okolo data, kdy mi balíček s novým telefonem dorazil, mi přišel také e-mail z heureka.cz s textem:
Vážený zákazníku,děkujeme Vám za důvěru projevenou nákupem v obchodě MobilPlanet.Cz před 10 dny.Protože se neustále snažíme zlepšit naše služby, rádi bychom Vás ve spojení s nákupním rádcem Heureka.cz požádali o vyjádření názoru na náš obchod.Vyplňte nám prosím následující dotazník. Jeho zodpovězení vám nezabere ani 3 minuty:
http://dotaznik.heureka.cz/o/767bcfd2b4b4a6f98a379b3f4ddefc62/
V tomto dotazníku se vás kromě dodání zboží ptají také na to, zda jste se zbožím spojeni a zda ho budete nebo nebudete vracet. Ovšem to, že vám zboží z e-shopu dorazí v pořádku, ještě zdaleka neznamená, že se vám nerozpadne po týdnu používání, proto je tenhle dotazník podle mě dost bezpředmětný a obchody heurékou doporučované vůbec nemusí být spolehlivé.
Aneb opět se mi potvrdilo, že nejsem tak bohatá na to, abych si mohla kupovat levné věci.
Marička
Reklamace telefonů je fakt nanic, mě zase u nokie blbne mikrofon, ale představa reklamace, která určitě bude podobná té tvé, je natolik děsivá, že to radši vydržím.
Jinak na internetu nakupuju velmi nerada, protože se bojím těchto nepřijemných situací. Navíc to, že má někdo na netu dobrý zkušenosti s něčím, ještě neznamená, že to není nafingovanej komentář ze strany té firmy, nebo že já v tom obchodě nebudu mít problém. Na netu kupuju akorát drahý značkový šampony, páč jsou váže o 60% levnější, než v kadeřnických salonech.
Btw. A to máš dobrý, že všechny firmy sídlí v Praze, aspoň sis tam mohla zajet. Teď si vem, že bych to takhle musela řešit já. To by bylo možná levnější si koupit novej telefon….:-)