Když na mě před pár lety z televize ječel nepříjemně vysokým hláskem zelený ufon, že se bude otevírat nový skvělý úžasný a dokonalý obchod s elektronikou s názvem Alza.cz, říkala jsem si, že už kvůli té nepříjemné reklamě tam nikdy nakupovat nebudu. Vloni před Vánoci jsem si ale chtěla udělat radost a zjistila jsem, že ceny v Alze jsou opravdu celkem příjemné, a tak jsem si od nich objednala mp3 přehrávač.
Mp3ka se při každém zapnutí asi minutu načítala, než byla schopna provozu, a měla jaksi automaticky mód shuffle, takže když jsem ji pouze zapnula, sice si pamatovala poslední přehrávanou písničku, ale poté už mi servírovala songy hlava nehlava, složka nesložka. Vzhledem k širokému záběru mého hudebního vkusu mi tak kombinovala klidné teskné písničky od Coldplay třeba s metalem od Nightwish nebo rozjásaným soundtrackem z Mamma Mia!. Když po několika měsících používání začal přehrávač navíc škytat, tedy začal se zasekávat zvuk, usoudila jsem, že reklamace bude to pravé ořechové. Naštěstí s Alzou nebyl problém, přehrávač jsem jim donesla, oni jej přijali a za měsíc mi sdělili, že si mám dojít pro nový. Ten se načítá bryskně, nezasekává se, přehrává tak jak má, jen mu nejdou nastavit hodiny a datum, což pro mě ale u mp3ky není zásadní funkce, takže jsem se rozhodla tenhle problém nechat koňovi (občas na to sice nadávám, když jdu na zastávku autobusu s mp3kou v uších a chci vědět přesný čas, kdy mi to pojede, ale co už).
Další nákup v Alze jsem absolvovala asi před půl rokem, když jsme s mámou usoudily, že už nám harddisky našich notebooků nestačí a potřebujeme exterky. Zašla jsem nám tedy koupit do Alzy externí disky, na ten svůj jsem si ihned zazálohovala všechna data a přetáhla hudbu a filmy, aby mi nezabíraly místo v notebooku. Problémem ale bylo, že jsem s diskem nesměla ani minimálně hnout, jakmile jsem s ním jen o pár milimetrů pohnula, odpojil se od počítače a ten ho pak odmítal znovu načíst. Po pár týdnech vztekání se jsem zjistila, že je to vadným spojovacím kabelem. Firma Western Digital naštěstí k exterce dodala jak kabel, tak dokovací stanici, která naštěstí funguje dobře, jen je dost nešikovná pro převoz a přenos. Protože už jsem na disku měla všechna data, rozhodla jsem se ho nereklamovat.
V půlce léta si mámin přítel pořizoval notebook. Koupil si nabušené Lenovo, které v Alze vycházelo i rozumně cenově a já ho poprosila, když už do té Alzy půjde, jestli by mi nekoupil i sluchátka, co tam právě mají ve slevě. Koupil mi je, já si od něj ale po dvou měsících vyžádala fakturu, protože jedno ze sluchátek přestalo hrát. Vyřídit reklamaci jsem se vydala během 1,5hodinové pauzy mezi přednáškami, přičemž jsem druhou přednášku málem nestihla, protože jsem v Alze čekala půl hodiny. Jejich cedule, dříve hlásající, že od nich lidé odcházejí po 5-15 minutách, byly důkladně přelepené páskou s logem Alzy.
Po měsíci mě z Alzy vyzvali, že reklamaci vyřeší výměnou za nový kus a ať si pro sluchátka dojdu. Zaradovala jsem se, došla do Alzy, vystála půlhodinovou frontu a doma pak fakturu schovala, ale Petr při další návštěvě u nás mě požádal o její vrácení. Notebook se někdy odmítá vypnout a začal mu rachtat větráček, takže ho chce reklamovat.
Naposledy, do třetice, jsem v Alze nakupovala tento týden v doprovodu sirhonzy. Náš domácí pevný počítač na nás už od té doby, co ho máme, při hraní her (Simíků samozřejmě) řve, že se mu přehřívá grafika, a tak se sirhonza nabídl, že by nám na grafárnu mohl přidat chladič. Vybral tedy na webu Alzy ventilátorek hodící se na naši grafickou kartu, já ho objednala a společně jsme ho zašli vyzvednout. Dnes sirhonza dorazil k nám domů, aby ho namontoval. Jaké ale bylo jeho překvapení, když zjistil, že patice chladiče je menší než na kartě a tudíž se nový větrák nedá přišroubovat? Na obalu karty psali, že je na nVidiu 9800, i když na stránkách Alzy je uvedeno, že se hodí i pro nVidiu 8800. A tak milý chudák sirhonza zase větrák odpojil, odlepil přídavné prvky pasivního chlazení, vše nacpal zpět do krabičky a prohlašuje, že se moc těší, až jim to do Alzy půjde omlátit o hlavu. A pro mě to znamená, že jsem se konečně poučila. Ne, z Alzy už vážně nikdy nic objednávat nebudu! Jejich ceny sice vypadají celkem přívětivě, ale stojí mi to za věčné reklamace? To si radši pár set připlatím někde jinde.
Opravdu velice neprijemna reklama pro Alzu. Pripomina mi to, jak lidi chodi reklamovat Acer a stezujou si. Ja mam zase spatny zkusenost is firmou apple, jejichz 4GB iPod se hodi mozna tak na okrasu. Prvni jsem dostala k narozeninam, uz od zacatku mu nefugovalo na joysticku tlacitko doleva, permanentne zamrzal atd. Vymenili mi ho za jiny kus a ten zamrzal uplne stejne, dokonce se sam vypinal atd. Na reklamaci mi rekli, ze s tim nic neni, ze jim to v dobe reklamace, ani jednou nezamrzlo. Servisak rekl, ze nahral novej software, tak rikam ok. Po dvou dnech pouzivani zamrzl znovu. Takze sem iPod vyhodila a koupila si uplne jinou Mp3. Fakt to za ty nervy a absolutne prisernej reklamacni servis nestoji….Jo, a nemam rada Apple, podle me vyrabi kraksny, ktery akorat dobre vypadaji
No to jsi mě potěšila, my tam před pár dny koupili bráchovi externí disk k Vánocům… Snad taky nebude za chvíli reklamovat. Ale musím říct, že já si u Alzy koupila jedinou věc, USB do zásuvky, abych mohla mp3 nabíjet i na dovolené, kde jsem neměla po ruce počítač, tudíž ani USB, přes které se nabíjí. A po několika použitích mi mp3 začala taky blbnout… Tu naštěstí od Alzy nemám, takže mi ji vyměnili a od té doby zase krásně šlape a ten adaptér už radši nepoužívám.
nakoupila veci u Alzy za desitky tisic a bez jedineho problemu…
Tak si na ně nemůžu stěžovat, i velký komp mi zreklamovali v pohodě, a to od nich máme komplet počítačový vybavení doma.
Holt jak kdo, no… Každopádně po tvých zkušenostech nechuť k Alze naprosto chápu :)